Felhasználói elégedettségi felmérés
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (a továbbiakban: MEKH) előírásai alapján 2021. évtől kezdődően minden páratlan évben országos Felhasználói Elégedettségi Felmérés (FEF) zajlik a villamosenergia-ágazatban. A felmérés célja a lakossági felhasználók villamosenergia-szolgáltatással kapcsolatos elégedettségének vizsgálata. A felmérés több csatornán és többféle formában a MEKH által kiadott szabályzat, ütemterv és kérdőív alapján történik.
A vizsgálatnak három típusa van:
1.) Alapfelmérés
A felhasználók személyes kérdőíves megkérdezését az Áramszolgáltató által megbízott külső kutató cég végzi. A kérdezőbiztosok otthonukban keresik fel az Áramszolgáltató ügyfeleit, a megkérdezéshez minden esetben szükséges az ügyfél hozzájárulása. A felmérés azokat a tevékenységeket vizsgálja, amelyek minden felhasználót érintenek:
- villamosenergia-ellátás folyamatossága;
- leolvasás, mérés;
- ügyfélszolgálat;
- tájékoztatás;
- villamosenergia-ellátás minősége;
- ár-érték arány,
- környezet védelme;
- számlázás;
- szolgáltatóváltás.
A felmérés lebonyolításának ellenőrzése érdekében a MEKH által megbízott cég véletlenszerűen telefonon keresheti a kutatásban résztvevő ügyfeleinket.
2.) Kiegészítő felmérés
A kiegészítő felmérést az MEKH által megbízott cég végzi telefonon vagy elektronikus formában. Önnek lehetősége van ügyintézése során hozzájárulást adni a kutatásban való részvételhez. Ehhez ügyintéző kollégánknak rögzítenie kell telefonszámát és e-mail-címét.
A kutatás során a konkrét ügyintézéssel kapcsolatos elégedettségét mérik.
3.) Azonnali felmérés
A felmérés ezen típusát a Szolgáltató végzi közvetlenül az ügyintézés után, az ügyintézés befejező lépéseként. A MEKH által megadott kérdések közül egy kérdés megválaszolását kérjük Öntől. A vizsgálat témája a különféle ügyfélszolgálati csatornákkal való elégedettség. A kérdések az alábbi területek valamelyikére vonatkoznak:
- ügyfélszolgálati iroda megközelíthetősége, nyitvatartási rendje, komfortja;
- várakozási idő hossza;
- ügyintézéssel való elégedettség;
- ügyintézés gyorsasága, szakszerűsége, eredményessége;
- telefonos ügyfélszolgálati ügyintézés gyorsasága;
- online ügyfélszolgálaton az ügyintézés gyorsasága, kezelhetősége, információtartalma;
- ügyfélszolgálati tevékenységgel való elégedettség;
- ügyintézés gyorsasága, szakszerűsége, eredményessége.
Ez a felmérés 2023. egész évében zajlik.
Ezúton kérjük segítő közreműködésüket a felmérés teljesítésében. Együttműködésüket köszönjük.
A felméréssel kapcsolatos adatkezelési tájékoztató :